Kjær & Sommerfeldt skuffer helt vildt trods gode vine

Kjær & Sommerfeldt på Gammel Mønt er en smuk butik- men deres kundeservice på webshop er stærkt skuffende

Igennem årene er jeg kommet hos Kjær & Sommerfeldt i den gamle telegrafstation på Gammel Mønt en del gange. Til vinsmagning og for at købe vin.

Som fysikken og mulighederne for parkering med bil er bliver ringere har jeg bestilt via deres webshop. For de har gode vine og vin til at pris jeg kan betale – og indimellem får jeg råd til en købe noget virkeligt lækkert.

Siden jeg smagte Zisola fra Mazzei har jeg ønsket at smage grappaen derfra og jeg bestilte den i sidste uge sammen med fire flasker rødvin til levering med fragtmand.

Jeg erkender, at jeg har overset mulighed for aftenlevering fra HomeRunner, men det er også en nyhed .

Jeg bestilte og hørte ingenting – til det ringede på døren kl 07:45 fredag morgen. Jeg tog imod pakken, som viste sig kun at indeholde rødvinen. Den vigtige og dyre grappa var der ikke.

Kl 08:00 ringer jeg til kundeservice, der oplyser at grundet interne procedurer er grappaen afsendt fra butikken i indre København og rødvinen fra deres lager på Fyn. Men den ville blive leveret separat senere på dagen – så jeg blev hjemme og afventede for min erfaring med fragtmænd er, at det er lidt noget rod, hvis man ikke er hjemme. Det forstår jeg godt for jeg opfatter at deres kompentence ikke ligger i levering til Hr. og Fru Danmark på privatadresser. Jeg var lidt overrasket over at det blev leveret af to omgange – fra to steder – men det var interne procedurer oplyste kundeservice. Med træning i LEAN rystede jeg lidt på hovedet men det bestemmer de selv.

Iøvrigt var jeg lidt overrasket over, at jeg ikke havde fået nogen advisering men det har jeg oplevet før – dér ringede de på kl 07:00….

Altså pakken med grappaen ville komme senere på dagen men da den ikke var kommet kl 16:00, som er der hvor fragtmændende stopper, ringede jeg kl 16:20 igen til kunderservice. De kunne oplyse at pakken var forsvundet, at fragtmændende var gået for idag, at de ville efterlyse den og jeg villle modtage den mandag,

Det kan jo ske og jeg glædede mig til den grappa !

Mandag morgen kl 8:30 ringer jeg til kunderservice for at høre om de tidsmæssigt kan komme lidt tættere på end mellem 8 og 16, da jeg ventede hele fredagen. Efter en hurtigt opslåen på en skærm kunne de se at den fortsat var væk…jeg ville høre nærmere efter tjek. Kl 11:30 – 3 timer senere – havde jeg stadig intet hørt og ringede derfor igen. Levering mellem 14 og 16 – fragtmanden var i Hvidovre og jeg var med den sene eftermiddagslevering.

Kl 16:30 havde jeg stadig ikke modtaget grappaen og ringer igen til kundeservice. Det kunne de ikke forstå, beklagede og sagde at jeg ville modtage den tirsdag. Da var jeg træt og havde mistet tilliden og ønskede mine penge retur og fortalte at de ikke behøvede at levere varen.

Her kom så de famøse ord: ” Det er også ærgerligt for os”. Jo tak. Måske var det også måden ordene blev sagt på der skurede.

Det hele fik mig til at lave en anmeldelse på Trustpilot – noget jeg ellers aldrig gør. Jeg har lavet en anmeldelse før af PostNord men det er så det.

Det udløser et svar fra Kjær og Sommerfeldt:

“Kære Henrik,

Vi er rigtig glade for, at du kan lide vores vine og beklager meget din uheldige oplevelse med din seneste levering. Den blev desværre ramt af en forsinkelse i forsendelsesledet. Hos Kjær & Sommerfeldt prioriterer vi højt, at vores kunder har en god købsoplevelse, men desværre kan der ske fejl som i dit tilfælde.

Venlig hilsen
Annika”

Det formilder mig ikke. Slet ikke faktisk. Og tænkte de ikke skal slippe afsted med et kalde det en fejl, skyde skylden alene på fragtmændene, at jeg havde en “uheldig oplevelse” og slet ikke tage ansvar for noget.

Jeg havde ikke en “uheldig oplevelse”. Jeg havde en dårlig oplevelse og det er også Kjær & Sommerfeldts kundeservice skyld ! Der var jo ingen som greb knoglen og ringede til fragtmanden eller mig. Intet forsøg på at løse det – fx kunne man sige

“jeg ser at pakken er forsvundet nu i flere dage – vi sender en ny med HomeRunner og kalde den første forsendelse tilbage”

“jeg ser at pakken er forsvundet nu i flere dage  – har du mulighed for selv at hente en ny flaske på Gammel Mønt ?”

“jeg ser at pakken er forsvundet nu i flere dage. Det beklager vi meget og vi skal nok følge op det. Men vi sender dig en rabatkoden til vores webshop som et plaster på såret”

Det er jo bare eksempler på hvad man KUNNE have gjort men man har INTET foretaget sig.

I sidste ende er et det jo helt op til Kjær & Sommerfeldt hvordan de ønsker at behandle deres kunde. Og det er helt op til at mig at beslutte om jeg stadig vil handle der. Mit svar er nej, for jeg kan på ingen måde se at de prioriterer  “at vores kunder har en god købsoplevelse”

Derfor har jeg også lavet en ny anmeldelse på Trustpilot, for jeg kan ikke se hvordan jeg ellers kan svare på deres, efter min mening, overfladiske beklagelse.

PS: jeg havde virkelig glædet mig til den grappa !

 

**UPDATE**

2021-01-03

Jeg skrev til den administerende direktør hos Kjær & Sommerfeldt og fik næse dag et meget fint svar, et oprigtigt svar med et fornuftigt udkomme. Dermed er den lukket og jeg har genbestilt min grappa.

 

Leave a Reply