– det kan godt blive personligt

“- det kan godt blive personligt” er min såkaldte “tagline” på sitet. Men hvorfor er det det ?

Måske er den et levn for min tid i dansk erhversliv ? For alle virksomgeder skal da det have en tagline !
“Tagline” er det moderne ord for slogan og tanken med en tagline eller sloganet er at det skal kommunikerer hurtigt, enekt og effektivt, hvad virksomheden står for. Fx “Nike – just do it” – Nike er ikke “mit” mærke men jeg synes sloganet er genialt !

Jeg har været ansat i Philips i næsten 25 år og der har man gennem årene skiftet tagline flere gange. For ofte til min smag – det er en styrke at have den samme tagline igennem mange år.
Men det er måske også et udtryk for at Philips har gennemået et stor udvikling og slet ikke er det samme selskab i dag som det var for 25 år siden – eller bare 15 eller 10 år siden.

Derfor, vil jeg tro, har man skiftet tagline,  så det matcher bedre den virksomhed det er nu.

Jeg husker “Philips – Let´s make things better”, “Philips – Sense and Simplicity” og nu er det “Philips – Innovation and you”.

Min tagline er altså

– det kan godt blive personligt

Når jeg bruger det er det fordi jeg

  • ofte skriver personligt om om personlige ting. Det kan være min blog omkring sclerose eller mine quick thoughts – som ikke er geniale, men jeg forsøger ærligt at give.
  • jeg forsøger i mit fotografi at vise hvem jeg er. Det fremgår dels ofte af motivvalget og at lyset/stemningen i billedet
  • jeg elsker når der udvises passion og personlighed. Det forsøger jeg også – det er ikke altid det lykkes – men jeg prøver !

 

PS: Jeg har skrevet lidt om “Passion og Personlighed” før…

Leave a Reply