Ud og ind af en målgruppe

Ganske ubemærket er jeg med alderen gledet ud at målgruppen som jeg mente at tilhører. Altså den uge, friske, smarte, hurtige men alligevel eftertænksomme…

I disse branding dage tilhører alle en målgruppe men pludseligt gik det op for mig at jeg var gledet ud af målgruppen og faktisk ikke vidste hvilken én jeg nu tilhørte. Det går ikke ! At være med i en målgruppe er et holdepunkt i tilværelsen.

Og tænkt nu hvis dem i marketingafdelingen heller ikke kan finde ud af hvilke gruppe jeg tilhører ? Kaos. Jeg vil jo få direct mails med tilbud på hygiejnebind !

Ikke engang Danmarks Radio har en målgruppe for mig: P3 lytteren er 38 år, P4 lytteren er 52 år og P2 lytteren er 66 år. P3 nyhederne er for de 20-39 årige og jeg mener ikke at jeg er helt gammel nok til TV2 Charlie. Jeg er simpelhen blevet for gammel til nyheder og må nu nøjes med vejret – som de til glæde for os demente sender igen og igen – hele dagen !

Jeg tilhører heller ikke de “resourcestærke” længere men da forhåbentlig heller ikke den ellers meget store målgruppe: Pivedyrerne.

Til gengæld er jeg kommet med i målgruppen som frivillige gerne vil gøre noget godt for. Jeg har været til en gourmet frokost hvor tre kokkeelever diskede op for os med sklerose. Det var en dejlig oplevelse og jeg håber, og tror, at de gjorde det ikke bare for at kunne skrive “selvfed” på cv’et men for at glæde nogle andre mennesker.

Jeg finder dog også  lidt trøst i, at jeg med alderen kan komme med i målgruppen “Det grå Guld” – bare satans der er så lang tid til !

Leave a Reply